Vintage fabric



Estes são alguns dos tecidos antigos que fui herdando da minha avó, da época de 1940-50.

Muitos deles serviram para eu e a minha irmã fazermos roupinhas para as nossas bonecas. Ainda crianças desenhavamos os modelos e depois cosíamos à mão.

Mais tarde, na adolescência, foram servindo para fazer carteirinhas, porta-moedas e capas para cadernos.

E hoje, tenciono usá-los para carteirinhas e pregadeiras. [Vamos a ver se vou ser capaz de usá-los...]



These are vintage fabrics from my granny (from the 1940-50s). 


When I was a child, me and my sister have used them to make clothing for our dolls and Barbies. 


When I became a teenager I used them to sew all-purpose small cases and notebook covers.


Now I am planning to use them in brooches and small pouches. [Let's see if I am going to have the courage to use them...]

No comments

Thank you for stopping by! Feel free to leave a comment and I will get back to you soon!